Telefon
Telegram
WhatsApp
İnstagram
OTO ÖNDER
OTO ÖNDER
1975’ten bugüne otomotivde tecrübe, ekonomi ve kalite.
Anasayfa Bloglar

Alternatör Arızası Belirtileri ve Test Yöntemleri

Oto Önder’deki kurumsal gelişmeler ve otomotiv yedek parça sektörüyle ilgili en güncel haberler, ipuçları ve blog içerikleri tek bir yerde.

Alternatör Arızası Belirtileri ve Test Yöntemleri

97 Görüntüleme 18 Şubat 2020, 14:06
Alternatör Arızası Belirtileri ve Test Yöntemleri

Alternatör Arızası Belirtileri ve Test Yöntemleri

Alternatör, araç çalışırken aküyü şarj eder ve elektrik sistemlerini besler. Bu parçada yaşanacak bir arıza; akünün bitmesi, motorun stop etmesi ve elektrik aksamında düzensizlikler gibi ciddi sorunlara yol açabilir. Peki alternatör arızasını nasıl anlarsınız ve basitçe nasıl test edebilirsiniz?

Alternatör Arızası Belirtileri

  • Akü/Şarj lambası (battery ışığı) yanıyor: Özellikle rölantide yanıp seyirde sönüyorsa şarj düzensiz olabilir.
  • Farlarda kısılma/parlama: Devirle birlikte farların ışık şiddeti dalgalanıyorsa şarj regülasyonu sorunlu olabilir.
  • Elektrik ekipmanlarında zayıflama: Cam otomatiği, radyo, klima fanı gibi donanımlarda güç düşüşleri.
  • Marşta zorluk: Gece park sonrası sabah marşta isteksizlik; akü şarj olmuyor olabilir.
  • Kaynayan akü veya koku: Aşırı voltaj nedeniyle akü sıvısı kaynayabilir; regülatör arızası işaretidir.
  • Kayış ötmesi: Alternatör kayışı gevşek/eskimişse şarj düşer, ıslık sesi duyulabilir.

Basit Test Yöntemleri (Multimetre ile)

Aşağıdaki ölçümler genel bilgilendirme amaçlıdır. Araç ve üretici toleransları değişebilir.

  1. Motor kapalı akü voltajı: Multimetreyi DCV konumuna alın, akü kutuplarına bağlayın. Sağlıklı ve dinlenmiş akü genelde ~12.4–12.7V gösterir.
  2. Rölantide şarj voltajı: Motoru çalıştırın. Ölçüm tipik olarak ~13.8–14.4V aralığında olmalıdır. Bu aralığın altı yetersiz şarja, üstü aşırı şarja (regülatör arızası) işaret edebilir.
  3. Yük altında test: Farlar, arka cam rezistansı ve klima fanını açın. Voltaj çok düşmemeli (genellikle ~13.5V+ kabul edilir). Aşırı düşüş alternatör/kayış problemi göstergesidir.
  4. Devir testi: Hafif gaz verin. Voltajın kontrollü ve stabil artması gerekir; aşırı dalgalanma regülatör/rotor/konnektör sorunlarına işaret edebilir.

İpucu: Önce alternatör kayışının gerginliği ve çatlakları kontrol edin. Kayış kaçırıyorsa alternatör sağlıklı olsa bile şarj zayıf kalır.

Sık Görülen Arıza Noktaları

  • Şarj regülatörü: Aşırı/düşük voltaja sebep olabilir.
  • Kömür (fırça) aşınması: Şarj kesik kesik olur.
  • Diyot köprüsü: Tekrarlayan akü bitmesi ve dalgalı voltaj.
  • Rulman sesi: Uğultu/ıslık; ileride alternatör kilitleyebilir.
  • Konnectör/kablo oksidi: Yük altında ısınma ve voltaj kaybı.

Ürünlerimizi İnceleyin

Alternatör, regülatör, diyot, kömür ve şarj sistemi parçalarını Alternatör & Şarj Grubu kategorimizde bulabilirsiniz.

Yerinde Kontrol ve Montaj

Fethiye ve çevresinde yerinde montaj ve yol yardımı hizmetimizle adresinize gelerek şarj sistemi kontrollerini yapıyor, gerekli parça değişimlerini profesyonelce gerçekleştiriyoruz.

Oto Önder Yedek Parça

Telefon : 0252 614 16 54
Sanayi Sitesi 262. Sokak No:25
Fethiye/Muğla
WhatsApp : 0506 838 50 03

 

Paylaş:

Bizimle iletişim kurmak ve detaylı bilgi almak için iletişime Geç butonuna tıklayınız.

İLETİŞİME GEÇ